گنج نامه مقصود
گنج نامه مقصود

گنج نامه مقصود

خود در گیری

از وقتی تو diaro  می نویسم دیگه دست و دلم نمیره که این جا بنویسم ، اما دلم برای این جا هم تنگ شده بود، امروز رفتم پیش دکتر روانشناسم ، قرار بود یک فکر رو با هم بررسی کنیم و ریشه هاش رو پیدا کنیم، یک فکری که منو اکثرا آزار می داد این بود که بقیه از من بهترند و تقریبا شده بود جزو باورهام !

خلاصه نشستیم و شواهد صحت و رد این ادعای بنده رو نوشتیم !

جالب بود !

و نهایتا من بین یک فرد کاملا موفق و ناموفق به خودم نمره 50 دادم !


خب آدم وقتی خودش فکر می کنه بعضی چیزا رو انگار نمی فهمه ، لازمه یک نفر از بیرون باشه تا بهش بگه !


شواهدم برای صحت ادعام این بود که فکر میکردم کلا هر کسی هر کاری انجام میده بهتره ، اما موقع نوشتن شواهد رد کننده که شد ، حتی تا حالا بهش فکرم نکرده بودم ! 

اولیش رو گفتم بقیه تحسینم میکنن اما الکی و بی خودی تحسین می کنند  ، این که رتبم بین 130 نفر آدمای شاخ رشتم 10 شده ، شانسی بوده ! تا الان به طور همین طوری از پس این رشته بر اومدم !  اگر با آدم های موفق تونستم کار کنم و پروژه انجام دادم کلا از سر اتفاق و خوش شانسی بوده و خلاصه ...

دیدم واقعا من خوبی های خودم رو اصلا نمی بینم ، اون هایی رو هم که می بینم کاملا انکار می کنم ! 

برای خودم هم جالب بود ! انگار تا حالا خودم رو اصلا نشناختم !

جالبه که بگم تو دوره لیسانس هر ترم معدلم بالای 18 می شد، بعد ترم بعد می گفتم می افتم ! نه این که مثل خیلی ها بخوام کلاس بذارم ! واقعا میترسیدم که تو بعضی درسا بیفتم !!!

خلاصه این که فهمیدم نسبت به خودم خیلی منفی نگرم ! همیشه به همه میگم شکر کنید ، خدا فلان نعمت رو داده بهت ، این رو داده ، اونو داده و ... ولی انگار خودم از خودم بی خبرم !

فروتنی خوبه ها ! اما نه این که آدم بزنه تو سر خودش و خودش رو تحقیر کنه ! 

بدونه تا این جای راه کجاهاش خوب بوده ، کجاهاش بد ، شکر کنه و از این به بعدش هم با امید ادامه بده ...

خلاصه از خودم خیلی دلگیرم ! آخه این چه برخورد زشتی بودی که خودم با خودم داشتم ! زدم خودم رو له و نابود کردم !

انشالله که زین پس آدم شویم ( علامت دست به دعا !) 



پی نوشت 1 : امشب شب شهادت ام البنینه ، جانم ام البنین ، جانم عباس 

خدایا به حق این شب بطلب که امسال بیام پیاده روی کربلا ، دلم دیگه طاقت نداره ، اسم کربلا که میاد دلم میلرزه ، مبادا کربلا ندیده از این دنیا برم 

پی نوشت 2 : چند سالی هست که اعتکاف قسمتم نشده ، امروز اسمم رو برای اعتکاف امسال نوشتم ، خدایا دعوت نامه بده بیایم به مهمونیت ... و ان لم اکن اهلا لذلک فانت اهل لذلک ...خدایا دریاب ما رو ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد